Nowa odsłona odzieży reklamowej – historia działań marketingowych w przemyśle tekstylnym
Początki reklamy sięgają starożytności. Wówczas na kamiennych ścianach karczm i zajazdów pojawiły się napisy zachęcające do wejścia do środka. Średniowieczni handlowcy zaś zachwalali swoje produkty i wykrzykiwali ich ceny. Natomiast wynalezienie druku przez Gutenberga przyczyniło się do rozwoju prasowej formy reklamy. To wszystko doprowadziło do tego, że dziś na działania marketingowe można natknąć się wszędzie, w – radiu, telewizji, Internecie, gazecie, a także na gadżetach oraz odzieży reklamowej. Atrakcyjny i jednolity ubiór Twoich pracowników może wpłynąć na to, że klienci chętniej skorzystają z usług przez Ciebie świadczonych. Dowiedz się, kiedy to wszystko się zaczęło...
„Korzenie” odzieży reklamowej
Jednakowo ubrani zawodnicy drużyn sportowych zainspirowali specjalistów od marketingu do ujednolicenia strojów pracowników dużych firm. Odzież sportowa daje zawodnikom więcej luzu, a ponadto jak udowadniają socjologowie, sprawia, że dana drużyna czuje się jednością, a tym samym jest bardziej zmotywowana do osiągnięcia wspólnie wyznaczonego celu - wygranej. Pracownicy ubrani w takie same elementy odzież reklamowej podświadomie identyfikują się z firmą i starają się zdobywać jak najlepsze wyniki. Jednak nie robią tego dla zysku swojego pracodawcy, a dla dobra zespołu, którego są istotną częścią.
Dawniej priorytetem podczas produkcji odzieży sportowej było to, aby ruchy zawodników nie były ograniczone. To samo przyświeca projektantom odzieży reklamowej. Dziś bardzo ważne jest również to, aby drużyny sportowe prezentowały się modnie i atrakcyjnie. Wygląd jest zatem obok wygody najważniejszą cechą strojów tego typu. Na odzież reklamową składają się ubrania zapewniające komfort użytkownikom przy jednoczesnym zachowaniu walorów wizualnych.
Nadruki reklamowe na odzieży
Dzięki pomysłowym nadrukom reklamowym na koszulkach i bluzach roboczych możesz przemycić oryginalne hasła promujące Twoją firmę lub po prostu - informacje o niej lub dane kontaktowe. Jest to bardzo skuteczna mobilna forma marketingowa, która do tego jest o wiele tańsza od innych sposobów promocji. Stosując ją, łączysz dwa w jednym - zapewniasz pracownikom jednolity i profesjonalny ubiór, a zarazem promujesz swoją markę.
Hafty reklamowe na koszulkach – od kiedy?
Rewolucja przemysłowa XX wieku wpłynęła na znaczny rozwój reklamy. Telegraf, radio, druk – te wynalazki sprawiły, że działania promocyjne kształtowały się na wielu płaszczyznach, jednak zawsze miały na celu jedno – spopularyzowanie danego produktu lub jego wytwórcy, a w efekcie zachęcenie potencjalnych klientów do zakupu.
Odzież reklamowa najpierw pojawiła się na Zachodzie, dopiero potem ów trend ogarnął pozostałe zakątki świata. W Polsce produkcję ubioru tego typu rozpoczęto w 1987 roku, jednak prawdziwy „boom” nastąpił dwa lata później. Od 1989 roku do dnia dzisiejszego masowo produkuje się odzież reklamową z haftem i nadrukiem.
Odzież reklamowa z haftem lub nadrukiem
Atrakcyjne czapki, koszulki reklamowe, T-shirty, bluzy, kurtki, plecaki a także spodnie z nadrukiem lub haftem reklamowym (haft komputerowy, haft 3D) przeszły zatem daleką drogę „od stadionu na salony”. Choć odzież reklamowa ma swoje korzenie w strojach sportowych, dziś przybiera bardzo eleganckie formy. Korzystają z niej nie tylko osoby pracujące na hali, ale również zespoły biurowe.
Zapoznaj się z ofertą wysokojakościowej odzieży reklamowej z haftem i nadrukiem firmy Raven!
Kolejny artykuł: Historia koszulki polo, czyli niezbędnik gentlemana