Jak istotna jest rola reklamy w gastronomii i dlaczego wciąż tak mało lokali zwraca na nią uwagę?
Zakładając lokal gastronomiczny – niezależnie jakiego typu – chcesz, aby nie tylko przyciągał wielu gości, ale i był przez nich równie często polecany innym osobom. Jednak, aby tak się stało, to warto zadbać nie tylko o wysoką jakość serwowanych potraw, ale i o właściwe pozycjonowanie się w głowach klientów. Jak robić to skutecznie?
Błąd popełniany przez większość restauracji
Poleganie wyłącznie na tradycyjnej reklamie tradycyjnej – najczęstsza bolączka marketingu restauracji. Uczciwie przyznajemy, że jest to jeden z ważniejszych elementów całej strategii, ale trzeba zadbać także o najmniejsze elementy. Te, które mogą umykać naszej codziennej uwadze, za to klienci je zauważą. Warto więc wybrać eleganckie fartuchy dla pracowników placówek gastronomicznych, koniecznie z wyhaftowanym logo i przesłaniem lokalu. Wpływają one nie tylko na lepsze postrzeganie tych ludzi przez klientów, ale i wizerunek całej restauracji.
Wolisz być Fiatem, czy Porsche?
Wiele osób nie zdaje sobie sprawy z tego, czym w ogóle jest pozycjonowanie marki i dlaczego np. hafty na odzieży gastronomicznej oraz spójna identyfikacja pracowników restauracji, jest kluczowa dla promocji oraz rozwoju marki. Najłatwiej wyjaśnić to na przykładzie znanych marek samochodów. Weźmy Fiata, który jest co prawda solidnym autem, ale jednak to Porsche uznaje się za markę premium i wzbudza w klientach znacznie więcej szacunku oraz uznania. Słysząc Fiat, myślimy raczej o małym i kompaktowym aucie, natomiast Porsche kojarzymy z luksusem, prestiżem i pieniędzmi. Podobnie jest w gastronomii. Nie wystarczy się tylko reklamować, bo “wszyscy tak robią”, ale należy robić to z głową. Zadbać o to, aby klienci odpowiednio postrzegali Twój lokal, bo wtedy jesteś w stanie przyciągać takich klientów, na których najbardziej Ci zależy oraz podnosić ceny.
Najważniejsze zalety firmowej odzieży gastronomicznej
Przestaniesz być kolejnym lokalem, który niczym nie wyróżnia się na tle innych. Oczywiście na to, jak postrzegają Cię klienci, ma wpływ szereg innych czynników. Jednak warto zacząć od tego, aby ubrania pracowników miały nadruki i hafty z symbolami, które jednoznacznie zaszywają się w podświadomości klientów.